14.3.2016

Olotilapäivitys

Ikään kuin nämä mystiset oireeni eivät vielä olleet tarpeeksi tekemään jokaisesta päivästä riittävän vaikeaa, onnistuin nappaamaan myös kunnon kevätflunssan, ja olo on tällä hetkellä kuin tiejyrän alle jäänyt. Hohhoijakkaa.

Myöskään mun jatkuva väsymys ei ole ainakaan vielä väistynyt kevään tulon myötä, vaan pikemminkin vain lisääntynyt päivä päivältä. Esimerkiksi eilen sunnuntaina nukuin ensin komiat 9-10 tunnin yöunet, jonka päälle minun oli vielä otettava ei vain yhdet, vaan jopa kahdet nokoset! Ja sinniteltyäni hereillä iltayhdeksään olin taas valmis nukkumaan. Tänään olenkin sitten taas vaihteeksi taistellut koko päivän väsymystä vastaan. Mikä hitto siinä oikein on, että en enää pysy päivisin millään hereillä!



Olen itse asiassa alkanut miettimään, voisiko näiden kaikkien mystisten vaivojen takana olla sittenkin jotain psyykkistä. En ole koskaan ollut taipuvainen synkkyyteen tai alakuloisuuteen, mutta nyt olen huomannut olevani paljon useammin allapäin ja viihtyväni mieluummin yksin kuin seurassa. Olen tajunnut tämän nyt itsekin, sillä parin viime viikon ajan ystäväni ja työkaverini ovat alkaneet olla huolissaan ja kysyneet suoraan vointiani.

Kaikki tämä lähinnä siis tiedoksi teille lukijoille, mikäli joku on jo ehtinyt ihmetellä blogin hiljaiseloa. Mun kaikki energia tuntuu tällä hetkellä kuluvan vain yksinkertaisesti hereilläoloon ja pystyssä pysymiseen. Työt vievät suurimman osan päivittäisestä energiastani, joten iltaisin vain koomailen sohvalla ja torkun. Tälläkin hetkellä olisin jo valmis menemään yöunille, eikä kello ole vielä edes kahdeksaa.

Pieni blogitauko lienee siis paikallaan, joten palaan taas blogin pariin, kunhan jaksamiseni paranee! Jospa tämä tästä. ♥

8 kommenttia:

  1. Hirmuinen määrä tsemppiä! Täälläkin meinaa uni maistua aina päivisin, mutta öisin ei meinaa unta saada joten olo on väsy melkein koko ajan. Eiköhän se tästä kun tämä pienikin flunssa on saatu taputeltua ja selkä siinä kunnossa että pääsee salillekin - tällä hetkellä liikunta rajoittuu kävelyyn.

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ♥ Oi mä antaisin mitä vain että pääsisin itsekin salille ja jumppaan. Kokeilin kevyttä kävelyä viikonloppuna, mutta olo oli sen jälkeen aivan kamala. :( Itsekin oon nukkunut jo syksystä asti tosi huonosti, ja nyt oon alkanut syömään melatoniinia joka ilta. En sitten tiedä, onko vaikutus enemmän placeboa, mutta oon ainakin nukkunut viime aikoina hieman paremmin. Tsemppiä sullekin flunssan selätykseen (no pun intended)!

      Poista
  2. No voi itku! :( Mulla oli tuommonen kausi tuossa, kun olin työttömänä. Saatoin mennä klo 04 nukkumaan ja herätä vasta seuraavana päivänä klo 14-15 välillä ja vielä illalla nukkua ihan ongelmitta päikkärit. Onneksi työelämä ja sitä kautta rutiinit helpotti paljon asiaa, mutta joinakin iltoina on ihan mahdoton pysyä hereillä ja voidaankin nukkua hups vaan 3-4h päikkärit!

    Onko sulta koskaan mitattu esim. B12-arvoja? Syötkö mitään D-vitamiini tai muuta valmistetta, joka auttais tohon vireyteen? Onneks tää tuleva kevät näyttää olevan aika valoisa, joten sekin toki auttaa :) Mutta toivotaan, ettei mitään sen vakavampaa, kun kevätväsymystä! Parempihan tuommonen on toki nopsaan selvittää, ettei kauempaa sitten vaivaa!

    Isot tsempitykset vielä täältäkin ja ota iisisti! Oma terveys ennen kaikkea :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ♥ Mullakin heitti syksyllä vuorokausirytmi häränpyllyä, kun olin itsekin työttömänä ja iltavirkkuna illat venyivät ja aamuisin nukuin kevyesti puolillepäivin. Nyt oon ollut vuoden alusta töissä, joten jonkinlainen arkirytmi on ollut pakko löytää itselle, ja otan iltaisin melatoniinia avuksi nukkumiseen, sillä olen jo syksystä asti nukkunut tosi huonosti ja katkonaisesti. Lieneekö sitten placeboa vai ei, mutta olen nukkunut viime aikoina hieman paremmin (vaikka edelleen väsyttää jatkuvasti).

      Noiden edellisten lääkärikäyntien yhteydessä otettiin kyllä kaiken maailman verikokeet, mm. kilpirauhanen ja rauta-arvot, mutta tuota B12 en kyllä osaa sanoa, onko otettu. D-vitamiinilisää olen syönyt syksystä lähtien, samoin multivitaa. Toivotaan, että valoisa kevät piristäisi! :)

      Poista
  3. Oi voi! Voi kun tuo selviäisi nopeasti mikä väsyttää. Ehkä sun elimistö on vain talviunilla ja kaikki on ihan hyvin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ♥ Toivotaan tosiaan, että pian selviää syy näihin kaikkiin vaivoihin! Ehkä mun elimistö onkin ottanut liikaa mallia muumien talviunesta! ;)

      Poista
    2. Mene hyvä ihminen nyt takaisin lääkärin pakeille. Vaadi sellaiset tutkimukset että selviää mikä vaivaa.

      Poista
    3. Totta kai menen, lääkäriaika on jo varattu. :)

      Poista